Tijdens bedrijfskleding kopen moeten er veel beslissingen genomen worden. Je stelt immers flinke eisen aan de bedrijfskleding waar je de hele dag, enkele dagen per week in gaat lopen. Dan is het belangrijk dat jij je lekker voelt in je kleding. Dat het goed past en goed staat. En niet alleen bij jou, maar ook bij je medewerkers. En dat de kleding er na 3 jaar nog steeds representatief uitziet.
‘Het oog wil ook wat’, je wilt dat je bedrijfskleding een aanvulling is op de inrichting van je winkel, op je identiteit. Dat het aansluit bij de stijl en kleuren in je winkel en je logo. Om dat te bereiken is deskundig advies essentieel. Er zijn namelijk een aantal valkuilen waar rekening mee gehouden moet worden. Wanneer je namelijk dezelfde kleuren toepast als in jouw winkel aanwezig zijn, dan val jij en je medewerkers zogezegd weg tegen de achtergrond. Het is dan aan te raden om een contrasterende kleur te gebruiken, in combinatie met een kleur die je in je interieur toegepast hebt. Hierdoor ontstaat er toch een harmonieus geheel. Of wil je dat de kleding prettig zit? Dat je je goed kan bewegen, dat het niet te warm is, of dat je er thermo kleding onder kan dragen. Dit vergt deskundig advies. Met de Unieke Zoetelief SKS Methode zie je er in je bedrijfskleding goed uit én zorgen wij ervoor dat het prettig zit. Waarom zou je kiezen, als je het allebei kan krijgen?
Bedrijfskleding koop je voor 3 tot 5 jaar. Dat moet dus wel goed gebeuren, anders erger jij je jarenlang aan je keuzes. Er zijn veel beslissingen die gemaakt moeten worden, dat heeft tijd nodig. Overigens helpen wij jou daar stap voor stap mee, het is immers ons vak. Wij doen dat aan de hand van de Unieke Zoetelief SKS Advies Methode. Als bepaald is hoe de bedrijfskleding er qua samenstelling, kleur en model uit komen te zien, dan gaan je medewerkers de kleding passen. Er zijn namelijk niet veel mensen waarbij de standaard modellen perfect passen. Bij de meeste mensen is het nodig om de patronen (iets) aan te passen. Door deze aanpassingen zit je bedrijfskleding bij iedereen goed. Bedenk maar eens hoe je team eruit ziet en hoe trots ze zijn als ze allemaal goed passende, praktische en moderne bedrijfskleding dragen.
Bedrijfskleding is werkkleding. Daar moet je je dus goed in kunnen bewegen. Daarbij is het belangrijk om heel goed te kijken naar de werkzaamheden die jij en je werknemers uitvoeren. Wanneer de werkzaamheden uitsluitend bestaan uit verkoop van (vers) producten, dan is de kans op vlekken veel kleiner dan wanneer er versproducten gemaakt worden. Met name marinades veroorzaken makkelijk nare vlekken. Wanneer een medewerker uitsluitend achter de winkel kant-en-klaar producten maakt, dan is het aanraden om deze medewerker een overjas of schort aan te geven. Voor winkelpersoneel is dit doorgaans niet nodig. Tenzij zij ook versproducten bereiden, dan kan het waardevol zijn om een sloof aan de kleding toe te voegen.
Verder is het belangrijk om de trends in de gaten te houden. Met name omdat je minimaal 3 jaar met je bedrijfskleding wilt doen, is het belangrijk dat je kleding ook dan nog bij de tijd is. Wij zien het als onze taak om Internationaal de trends te volgen en deze in onze bedrijfskleding te verwerken.
Wil je meer weten over het kopen van bedrijfskleding? Neem dan contact met ons op.
Ben je nieuwsgierig naar de Unieke Zoetelief SKS Advies Methode? Schrijf je dan in voor de GRATIS Webclass.