Met een geborduurd logo, een bedrijfsnaam en/of een tekst kun je je bedrijfskleding personaliseren. Het is een mooi detail op je kleding. We zeggen echter niet per definitie dat logo’s op bedrijfskleding aangebracht moet worden. Om kosten te besparen kiezen startende ondernemers er nog wel eens voor, om bij de eerste set geen logo aan te laten brengen. Het al dan niet kiezen voor een logo, is een van de stappen in de Unieke Zoetelief SKS Advies Methode.
Door je logo en/ of bedrijfsnaam op de bedrijfskleding te laten borduren, maak je het totaalplaatje voor de uitstraling van je winkel compleet. Het is niet mis te verstaan dat jij klaar staat om de klant te helpen. Je hebt de naam voor je onderneming met zorg gekozen. Het weerspiegelt waar jij voor staat en wat jij te bieden hebt. Je naam prijkt op de voorgevel van je pand. Het logo is ontwikkeld om een bepaalde boodschap uit te stralen. Om weer te geven wat voor een soort onderneming je hebt. Je onderneming en je logo zijn onlosmakelijk verbonden met je onderneming. Ze zijn een onderdeel van je identiteit.
We horen wel eens zeggen: “Ik sta toch in de winkel en heb toch bedrijfskleding aan, dan heb ik toch geen logo nodig om duidelijk te maken dat ik hier werk?” Dat klopt helemaal, maar wanneer een collega winkelier, bijvoorbeeld de slager bij jou even een stuk kaas komt kopen, dan draagt hij zijn bedrijfskleding. Wanneer de kleding ongeveer dezelfde kleurstelling heeft, dan kan het verwarrend zijn voor de klant. Wanneer er een logo of bedrijfsnaam op de kleding geborduurd is, is het direct duidelijk wie er wel en wie er niet bij de kaaswinkel horen. Aan de andere kant is het goed voor je naamsbekendheid als jouw logo te zien is wanneer jij of je medewerkers even een boodschap doen bij andere winkeliers.
Als je in je reclameboodschap gebruik maakt van een vaste pay-off, dan kan het waardevol zijn om deze tekst op je bedrijfskleding te laten borduren. Deze tekst kun je van boven naar beneden op je sloof zetten, of achterop de blouse of het jasje. Je maakt daarmee gebruik van de kracht van herhaling. Wanneer ze de tekst zien, wordt je onderneming weer onder de aandacht gebracht, waardoor (online) reclameboodschappen meer opvallen.
Bedenk van tevoren wel of het zin heeft om te investeren in die extra borduursels. Wanneer je bijvoorbeeld voornamelijk je klanten bedient van achter een toonbank, dan is de tekst op een sloof niet (volledig) zichtbaar. Dan is de investering waarschijnlijk niet rendabel. Dat geldt ook voor een tekst op de rug. Sta je regelmatig met je rug naar je klanten, dan kan zo’n tekst een goed idee zijn. Maar als je producten tussen jou en je klanten liggen, dan heeft de tekst op je rug weinig meerwaarde.
Uiteraard is het de keus van de ondernemer die bepaald waar een logo of tekst op de kleding geplaatst wordt. Hieronder staan de meest voorkomende plaatsen:
Een goed beeldmerk zorgt voor herkenbaarheid. Hierdoor zien mensen dat sociale mediaberichten met jouw onderneming te maken hebben en waar ze moeten zijn voor de aanbiedingen in de advertentie. Een goed beeldmerk weerspiegelt waar je onderneming voor staat en wat je te bieden hebt. Een beeldmerk voor een winkel met kinderspeelgoed heeft bijvoorbeeld een hele andere look and feel dan een beeldmerk van een viswinkel. Daarnaast is de uitstraling van een prijsknaller anders dan van een traiteur. Een goed beeldmerk is een gevoel en dit gevoel moet aansluiten bij de onderneming.
Gebruik onze ervaring om te bepalen of je je logo op je bedrijfskleding wilt laten borduren. Of je je bedrijfsnaam wilt vermelden en/ of je een aanvullende tekst wilt. Neem contact met ons op voor meer informatie.
Wil je meer weten over de Unieke Zoetelief SKS Advies Methode? Schrijf je dan in voor de GRATIS Webclass.